Anmeldelse af Animal Kingdom sæson 1-4

17. september 2019
Anmeldelse af Animal Kingdom sæson 1-4

Når savnet på bad boys med karisma og mystik bliver for stort, så kommer her, efter min egen personlige mening, en helt fantastisk serie, som fuldt ud river dig med på en rejse.

Var og er man til Sons of Anarchy så er der her en serie fyldt med spænding hvor masser af uforudsete handlinger forenes.

Godt skuespil dominerer i Animal Kingdom

Hun er hjernen, planlæggeren og bagmanden bag klanens næste kriminelle moves. Alt sammen styret af hendes højre hånd Baz (Scott Speedman, tidligere kendt fra tv-serien Felicity). Godt skuespil, som er essensen i denne serie, får vi blandt andet bekendtskab med én af hovedpersonerne, Smurfs unge nevø J, som tilstøder familien, da hans mor dør af en heroinoverdosis (også pt kendt som gangsteren Michael i serieaktuelle Peaky Blinders).

Derudover er der også stærke karakterer som Pope (Shawn Hatosy) – den ikke kun ældste af rødderne, men også den mest utilregnelige og mest voldelige af hendes sønner samt den rebelske og frygtløse mellemste søn, Craig (spilles af Ben Robson), og yngste rodløse Deran (Jake Weary).

Cody-klanen bryder alle regler

Så her er en fængende serie spækket med masser af vold og utilregnelige mennesker, som med voldsomt store egoer og forklædt i rå karakterer, konstant forsøger at overgå hinanden.

Et modsvar til Sons of Anarchy

Vold, trussel og bestikkelse og skånesløs elimineringer er vejen frem til et liv i delvis luksus uden 9-5 rutine jobs, men nærmere udspekulerede svindeljobs, risikable kups og hurtige kontanter. Et ”laid back surfer”-liv med stoffer, kvinder, masser af kølige pilsner og vilde fester er kendetegnet for The Codys party life. En livsstil, som ofte er tæt på at kollidere når strømerne evigt står og puster dem i nakken.

Animal Kingdom er Californiens modsvar til SOA i surfernes land, hvor de langhårede good looking badboys lever. Hvor svindel og kriminalitet er dagens specialitet, og er den eneste måde at leve på, som de kender og forstår. Motorcyklerne er skiftet ud med surfboards og lædervestene med rygmærker er ligeledes skiftet ud med våddragter, og det er faktisk forfriskende med nyt sceneri.

Det er en serie, hvor man præcis som med SOA bliver præsenteret for de forskellige karakterer således, at de fremstår som antihelte, og at man nærmeste retfærdiggør, at det er okay med alt den kriminalitet de udøver. Men det er en farlig leg, de lever, og det giver tit bagslag som en boomerang, når hårdkogte ambitioner, kæmpe egoer med ultimative konsekvenser alle vil have en bid af kagen.

Alle 4 sæsoner er tilgængelige og klar til binge-streaming på Viaplay. Rigtig god fornøjelse!

Læs mere omAnmeldelse