Anmeldelse af Yellowstone sæson 2

16. oktober 2019
(Foto: Yellowstone/Paramount Network)

Så har Paramount Network gjort det igen: Amerikanske Yellowstone med selveste Kevin Costner i hovedrollen som den hardcore ranchdrivende cowboy John Dutton er tilbage med endnu en yderst succesfuld sæson.

John Dutton i hård modvind

En masse konflikter fortsætter iblandt hans børn, og de er ikke gjort mindre af, at han mistede sin ældste søn i et forfærdeligt rivalisende drama i seriens sæson 1. Der er mange om buddet for at eje jord i Montana og heller ikke denne gang går det stille for sig når lumske bagmænd kommer udefra og vil overtage området. Og det kommer til at betyde en del voldelige og yderst brutale mord på den konto.

Stridighed mellem datter og søn får konsekvenser

Yellowstone

Lettere går det ikke, når der internt også er stridigheder imellem hans respektive sønner og datter. Især datteren Beth, som spilles af Kelly Reilly, er ret ekstrem og enormt arrogant i sin takling af sine brødre og generelt alle, hun møder på sin vej. Værst går det ud over sønnen Jamie (Wes Bentley), som bare gerne ønsker at gøre det godt i de højere kredse i sit politiske arbejde og dermed få den anerkendelse af sin far, som han så desperat hungrer efter. Men han får, i sin egen naivitet og underkuelse af sin egen søster, gang på gang spændt ben for sin velmenthed.

I sit varmblodige had får Jamie revet op i farens historiebaggrund, som ikke er helt stueren. Hans opførsel og reaktion på at ville rette op på uret får fatale konsekvenser. Og det er ikke kun ham selv, han sætter på spil, men også risikoen for at rive hele familiens Duttons økonomi og omdømme med sig i faldet og dermed bryde familiens ære og loyalitetsbånd.

Kidnapning og overfald rammer Dutton-familien

Men i Yellowstone er der sjældent helt ro og fred. Og da Johns barnebarn bliver kidnappet af gale forretningsmænd, gør det John rasende. Ingen udstående forretninger skal gå ud over hans eget kød og blod, så han forsvarer med alle remedier. En blodig affære, som ikke løber stille af sig.

Hans egen datter bliver også overfaldet af selvsamme bagmænd. En ekstrem voldsom episode, som kun i qua af den yderst trofaste og loyale cowboy Rips tilstedeværelse overleves med nød og næppe.

Duttons datter i krise

Beth er ikke en nem kvinde at omgås hverken for hendes egen familie eller hendes omgangskreds. Kun Rip synes at få ro på hende. En tragisk ulykke omkring hendes mors tidlige død, da hun var ung, ligger begravet lige under overfladen, og hun reagerer derfor ofte med ekstreme voldsomme verbale og fysiske udbrud, når det mindste går imod hendes vilje.

Yellowstone er en spændende dramaserie

Angel Has FallenAnimal Kingdom

En rigtig spændende dramaserie, som kan alt. Lækker kameraføring, utrolig spektakulær sceneri, fatale skuddueller, heste og barske cowboys. Med super flot og veludført skuespil er der efter min vurdering ikke en finger at sætte på Yellowstone. Ganske enkelt en formidabel og veludført sæson.

Både sæson 1 og 2 kan ses på både Paramount Network og Paramount+ med YouSee og Canal Digital. Du kan også se Yellowstone på streamingtjenesten C More

“Paramount Network er Viacoms nyeste tv-kanal i Danmark. Kanalen samler det bedste indhold på tværs af Viacoms brede kanalportefølje, herunder Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Channel 5 UK og TV Land. Kanalen byder desuden på stjernespækkede film, dramaserier og helt nyt indhold. Paramount Network kan ses af 80 pct. af de danske tv-husstande og distribueres som en del af grundpakkerne fra Stofa, YouSee og Viasat. Kanalen kan også ses af kunder hos Canal Digital, Boxer, Waoo og Telia TV.”