Efter ‘Squid Game’ succes: Vild stigning på Sydkorea som rejsemål

Foto: Squid Game/Youngkyu Park/Netflix

Succesen af Netflix-serien Squid Game har haft en noget uforudset bivirkning hos danskerne, da et bestemt rejsemål er steget meget kraftigt på kort tid.

Enten har du set Squid Game eller også har du formodentlig hørt det omtalt. Måske har du som mange andre danskere overveget at besøge oprindelseslandet. Det må man i hvert fald sige at mange danskere har.

Rejsesøgemaskinen Momondo har nu afsløret at søgninger på flyrejser til Sydkorea er steget med 125% mellem d. 17. september og d. 17. oktober. Det er nok de færreste der rent faktisk tager afsted, men det viser dog hvad en series succes kan udmunde sig i, i virkeligheden.

Langt fra et enestående eksempel

Filmturisme er ikke nogen ny ting. Lokationer der er blevet brugt i storfilm har altid været turist hotspots. Hobbiton i New Zealand, Hogwarts i Skotland. Efter Frozen udkom steg turismen til Norge 37% i en periode. Alle steder er der er blevet besøgt meget grundet deres tilstedeværelse i nogle af de største film i nyere tid.

Da Eli Roths torturgyser Hostel udkom i 2005, blev den mødt med meget aggressivitet fra de slovakiske myndigheder, der frygtede at filmen ville skade landets turisme. Det bliver derfor ikke altid set som noget positivt at et land fremgår meget i en stor film.

Squid Game kan ses på Netflix.

LÆS OGSÅ: Nye serier og sæsoner på Netflix i november 2021

LÆS OGSÅ: Ny serie med ‘Hvide Sande’ stjerne Andreas Jessen der kan løse alle problemer

LÆS OGSÅ: Anmeldelse: ‘Succession’ er kongen af de neoaristokratiske milliardær-dramaserier PUNKTUM!

Gode serier og god vin går hånd i hånd i sommeren. Få gode tilbud på lækker vin her, og læs mere om Winefamly. Du støtter Vi Elsker Serier med et mindre beløb, hvis du bestiller vin gennem dette reklamelink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

You May Also Like