Den første brugeranmeldelse af Skins

På Vi Elsker Serier ønsker vi at involvere jer brugere så meget som muligt. Derfor vil vi opfordre alle interesserede i selv at prøve kræfter med at serie-blogge! Brænder du for at skrive ligeså meget, som du brænder for at se serier, og har du noget på relevant serieindhold på hjerte, så send det til os på hello@vielskerserier.dk – Der er en god chance for, at det bliver lagt op, bare det er godt skrevet, spændende og ikke mindst serie-relevant. Hold dig endelig ikke tilbage! Vi glæder os til at høre fra dig.

I den sammenhæng er det os en ære at præsentere Vi Elsker Seriers allerførste indlæg fra en af vores kære brugere – en anmeldelse af serien Skins!

Rigtig god læsning!

Anmeldelse af Skins

Skins – From skins.wikia.com

Af Mie

Skins er en britisk serie fra 2007, der handler om en flok teenagere fra Bristol og deres hverdag med stoffer, sex og venskab. Jeg kan rigtig godt lide serien – man kan virkelig relatere til karaktererne og deres problemer.

Ja, det er nok den mest realistiske serie med de mest realistiske karakterer, jeg har set. Hver og en af dem har hver deres afsnit, så du rigtig lærer dem at kende. De kommer hurtigt til at føles hurtigt som dine venner – når de er triste, er du selv trist, men omvendt føler du også deres glæde, når det går dem godt.

Jeg har både grædt og grint under serien. Karakterernes problemer virker så autentiske og minder mig om de problemer, virkelige mennesker dealer med hver eneste dag. F.eks. har karakteren J.J. autisme og vredesproblemer, Katie kan ikke have børn, Maxxie er homosexuel, Cassie har anoreksi, og der er også en som bliver gravid i sine teenageår. Selv synes jeg, at jeg mest minder om karakteren Sid. Han er meget akavet og gør hvad folk fortæller ham, ligesom jeg selv ofte gjorde det i mine teenageår. ”Forældreproblemer” er der også en masse af, og det kan man som ung virkelig også relatere meget til.

Sid – From skins.wikia.com

Quiz: Er du en Westworld-robot?

Jeg overvejede faktisk at skrotte serien efter første afsnit, hvor jeg tænkte ”wtf”? Men jeg gav den endnu en chance, og så så jeg episode 2, Cassies afsnit, og blev hooked! I afsnittet viste hun Sid, hvordan hun fik folk til at tro, at hun spiste, selvom hun faktisk sultede sig selv. Det ramte mig bare. Skins er min absolut ynglingsserie, og jeg ejer selvfølgelig også box-settet! I gamle dage husker du måske, at den blev vist på TV2 Zulu, men jeg synes serien fortjener endnu mere opmærksomhed og vil gerne have flere kender til den!

Serien er både drenge og piger over 14, og du kan se den på Netflix, hvor alle 7 sæsoner af Skins er tilgængelige!