Første kig på Billions sæson 5

AfTenna Krupsdahl
4. maj 2020

Hvis du synes, Suits er lidt for blødsøden, og Succession er for overfyldt med uforståelige fremmedord fra finansverden i rå mængder, men savner House of Cards, så er den amerikanske dramaserie BillionsHBO Nordic lige noget for dig.

Vi Elsker Serier har fået lov til at se de første to afsnit af Billions sæson 5. Finansguruen og hedgefondkongen Bobby Axelrod aka Axe er tilbage i stor stil. Og som altid er statsadvokaten Chuck Rhoades lige i hælene på ham. Forskellen er bare, at denne gang er musen også efter katten. Det kræver, at begge parter bruger alle deres skumle kneb og forbindelser for at få sat deres egne korthus op til kamp.

Ny konkurrent i Billions sæson 5

En ny og frygtindgydende konkurrent i denne sæson er den lige så store pengemagnet Mike Prince. En kamp, som Axe er villig til tage. Tyren skal tages ved hornene denne gang for alle parter. Det er ikke kun Axe versus Chuck og Axe versus Prince i bokseringen denne gang. Statsadvokaten har fået genindstillet det tidligere top computergeni Taylor Mason og Crew tilbage hos Axe. Chuck vil bruge Taylor til at være muldvarp og komme tilbage med oplysninger, som kan vælte hans værste fjende. Men der går ikke længe, inden den hemmelighed er afsløret.

Ægteskabet på spil

En åben krig er startet, og midt i det hele vælter Chucks eget ægteskab for fuld offentlighed, da hans kone Wendy går online og offentliggør dette uden grønt lys fra Chuck. Så spørgsmålet er, om Chuck klar til at holde sit mål for skue og få Axe og hans imperium væltet, eller har han et svagt led, nu hvor Wendy også har trukket splinten ud af granaten på privatfronten. Og spørgsmålet er ligeledes: Er Taylor tilfreds med at være King Kong in chains hos Axelrod ... Eller har han selv en underliggende agenda? Uanset hvad, så står Axes højre hånd, Wags, som altid klar til at gøre alt og gå uanede længder for sin puppet master. Manipulation, spekulation og magt på det globale finansmarked indtager nye højder i denne kommende femte sæson af New Yorker-dramaet Billions.

Så tune ind på den danske streamningtjeneste HBO Nordic, og lad Billions vise sit sande ansigt, for der bliver i denne sæson spillet på alle heste.

Instruktører: Matthew McLoota
Manuskriptforfatter: Brian Koppelman, David Levien og Andrew Ross Sorkin