
Anmeldelse: 'Bunbury' leverer på spektakulær æstetik, men kommer aldrig ned under overfladen
Oscar Wildes klassiske komedie er umanerligt flot at kigge på i Skuespilhuset, men lykkes ikke rigtig med at sige noget dybere om kulturen og samfundet.
Oscar Wildes klassiske komedie er umanerligt flot at kigge på i Skuespilhuset, men lykkes ikke rigtig med at sige noget dybere om kulturen og samfundet.
Der er kuldegysninger helt ned ad lårene, når sangerne sætter Queens numre lige i skabet. Men som samlet forestilling er det en vag affære.
‘The Blind Date’ på Aveny-T er en gennemført god konceptforestilling. Luise Skov spiller hovedrollen som Anna, der skal på date med en ny person i hver forestilling.
Skulle man fejlagtigt stadig tænke, at musicals altid er lette og overfladiske, er ’The Last Ship’ et storslået bevis på den tungtvejende musicals eksistens og kvalitet.
Dansen er i højsædet og står flammende stærkt i musicalen ‘Strictly Ballroom’, der ellers godt kan virke lidt stiv i de scenetekniske led.
Trods sine vigtige tematikker er ‘Frk. Marguerite’ på Teatret ved Sorte Hest dog en noget uforløst og monoton teateroplevelse, hvis moraler kunne være formidlet bedre.
Hvis du ikke har fået billet, vil jeg anbefale at du fletter en genopsætning ind i aftenbønnen, for Lollikes 'Jeppe på Bjerget' på Aarhus Teater er et uafrysteligt mesterværk, du MÅ se.
Bjørn Rasmussens succesroman 'Kirstens hævn' som teater er et detaljerigt og brutalt 00’er-nostalgitrip, hvor de piercede hestepigers svar på Spice Girls styrer lortet.
Jens Jørn Spottag er formidabel i rollen som den visionære politiker, hvis store drømme bliver starten på hans menneskelige og politiske nedtur.
Det er hverken nyt eller banebrydende, når Det Ny Teater igen sætter ’Sound of Music’ op, men det behøver det heller ikke for at være en overordentligt velfungerende forestilling.
En dukke og tre formidable skuespillere gør ‘Desertør’ til en unik teateroplevelse, der fortæller historien om en helt almindelig mand, der ender som krigsfange i sit eget land.
Marie Bach Hansens præstation er i sig selv en billet værd i dette tyske kammerspil på Det Kongelige Teater.