Anmeldelse: Ungdommen sejrede og løftede niveauet i ‘Tivolirevyen 2024’
Årets Tivolirevy havde alle de elementer, en god revy skal have. Desværre udeblev den skarpe satire, og det stærke hold af skuespillere fik kun sjældent fat i hykleriets rod.
Årets Tivolirevy havde alle de elementer, en god revy skal have. Desværre udeblev den skarpe satire, og det stærke hold af skuespillere fik kun sjældent fat i hykleriets rod.
Stephanie Nguyen er vidunderlig i rollen som den lille havfrue i en forestilling, der både er dyster, smuk og emmer af begær.
Det Kongelige Teaters forestilling om konsekvenserne ved at fornægte videnskaben er både aktuel, tankevækkende, rørende og stærkt anbefalelsesværdig.
På Betty Nansen Teatret spiller den hyperpopulære og Reumert-vindende ’Stolthed og fordom’ igen, og det er ikke svært at forstå, hvorfor så mange er faldet pladask for den.
Folketeatrets opsætning af Bess Wohls komedie fra 2020 er både satire om ægteskabets trivialiteter og rørende drama om den stærke kærlighed, der følger med 50 års ægteskab.
Ugens profil er teaterchef og iscenesætter Louise Schouw, der lige nu er aktuel med forestillingen 'Sallys far'
Musicalen om den undertrykte steddatter, der tager til bal på slottet og får sin prins ved hjælp af en glassko, er en visuelt spektakulær og underholdende oplevelse. Desværre får plat humor og lyriske banaliteter lidt for meget plads.
At koge 24 afsnit af ’Matador’ ned til et par timers musical er voldsomt ambitiøst. Og efter at have set forestillingen må man da også konstatere, at man helt skulle have ladet være.
Der er kærestesorger på menuen, når Sofie Torp indtager hovedrollen i opsætningen af succesforfatteren Stine Pilgaards debutroman fra 2012 på Aveny-T.
Forestillingen om Sallys sygt pinlige og herligt anarkistiske far vækker latter hos både børn og voksne – også selv om den til tider er lidt letkøbt.
Det er noget af et vovestykke at kaste sig ud i en teaterudgave af en så ikonisk og prisbelønnet roman og ditto film som ’Timerne’. Men på Det Kongelige Teater giver den store satsning kæmpe payoff.
Musicalopsætningen af den svenske hitfilm på Det Kongelige Teater vinder på sin charme og kant, men trækkes ned af ét kæmpestort problem.